Projekt je predan na poziv za dostavu projektnih prijedloga dana 28.10.2016. Rezultati natječaja očekujemo tijekom prve polovine 2017.
Ideja uređenja centra temelji se na postojećoj dobroj praksi u Europi i svijetu, a temelji se na interpretaciji prirodnih i kulturnih vrijednosti Parka prirode i šire okolice.
SLIKE: primjeri uređenja centara za posjetitelje u Europi
LITHUANIAN SEA MUSEUM
HAUS DER BERGE, Nacionalni park Berchtesgaden, Njemačka
ULOGA CENTRA
Interpretacijsko – edukacijski centar „Grpašćak“ glavna je atrakcija i infrastruktura za posjetitelje Parka prirode Telašćica. Objedinjuje funkcije prijema i okrijepe posjetitelja, vidikovca, informiranja i prodaje suvenira, interpretacije i prezentacije veličanstvenih prirodnih i kulturnih vrijednosti Telašćice i edukacije.
Jedinstven je primjer prenamjene vojne utvrde u suvremeni interpretacijsko edukacijski centar, smješten na najvišem strmcu u Jadranskom moru, okružen jedinstvenom mirnom uvalom i arhipelagom koji će svakog posjetitelja ostaviti bez daha.
Inovativnom, atraktivnom i zabavnom izložbom u kuli ovaj centar donosi Parku te Dugom otoku jedinstven i prepoznatljiv turistički proizvod koji će dugoročno biti temeljna ponuda posjetiteljima.
CILJEVI CENTRA
- poboljšati i obogatiti infrastrukturu za posjetitelje;
- ostvariti jedinstvenu, inovativnu i atraktivnu prezentaciju prirodnih i tradicijskih vrijednosti Telašćice kroz medij interaktivne multimedijalne izložbe;
- stvoriti suvremenu infrastrukturu za održavanje raznovrsnih edukativnih aktivnosti te srodnih dodanih vrijednosti;
- poticati i razvijati europski kontekst djelovanja JU PP TELAŠĆICA, te poticati kooperaciju i sudjelovanje u programima financiranim iz EU fondova za različite programe koji će se u budućnosti razvijati na užem i širem području Parka;
- poticati kod lokalnog stanovništva i posjetitelja interes na prirodu i tradiciju, razvijati kreativnost, probuditi strast za učenjem o prirodi i bioraznolikosti te razvijati ljubav i odgovornost prema sebi i prema prirodi;
- stvoriti dodanu vrijednost PP Telašćice kao destinacije kroz razvoj dopunskih proizvoda koji jačaju brend Telašćice: jedinstvena paleta suvenira, tematsko igralište za djecu, kreativni edukacijski programi in situ, zanimljivi rekreativni programi in situ;
- pobuđivati osjećaj ponosa, samopoštovanja i samosvijesti lokalnog stanovništva u Parku i bližoj okolici;
- poticati izvrsnost kod lokalnog stanovništva u razvoju ponude u području gastronomije, ugostiteljstva i ostalim uslužnim djelatnostima koji čine sastavni dio turističke ponude i temeljeni su na principima održivog razvoja;
- razvijati kreativni i inovativni stručni rad djelatnika JU PP Telašćica sa svim dobnim skupinama posjetitelja (od djece u vrtićima do umirovljenika) kroz razvijanje vrhunskog doživljaja prenošenja znanja, prema potrebama posjetitelja, uz interakciju i participatornost;
- aktivirati razvoj turističkog sadržaja u funkcionalnom okruženju;
- uključiti se u jedinstvenu turističku ponudu PP Telašćica, podići na višu razinu izletnički turizam, odnosno odmaknuti se od unificiranosti te time potaknuti vraćanje u više navrata i noćenje posjetitelja;
- koristiti vrhunski dizajn i suvremene tehnologije za kreiranje doživljaja i interpretaciju baštine;
- ostvariti pomake i inovacije u interpretaciji i prezentaciji na nacionalnom i europskom planu;
- rasteretiti prenapučenu Uvalu Mir koja tijekom turističke sezone broji najveći broj posjetitelja;
- povećati broj posjetitelja izvan glavne sezone;
- povećati broj posjetitelja iz skupine domaće školske populacije uključene u proces obrazovanja;